Dietetyk w salonie kosmetycznym
Dobra lokalizacja może w znaczący sposób wpływać na liczbę klientów odwiedzających gabinet dietetyczny. Jak podpowiada zdrowy rozsądek, wynajęcie pomieszczenia u innego usługodawcy powinno przynieść dobre efekty.
Jednym z takich miejsc, które mogą przyciągnąć potencjalnych klientów, jest salon kosmetyczny. W końcu osoby dbające o swoją urodę powinny być zainteresowane także dbaniem o swoje zdrowie. Czy jednak rzeczywiście umiejscowienie gabinetu dietetycznego przy salonie kosmetycznym gwarantuje sukces? Niekoniecznie.
Jak zwykle zależy to od wielu czynników. Przede wszystkim od tego, jakie usługi oferuje salon, a także, na ile właściciel salonu kosmetycznego jest gotowy do współpracy z dietetykiem w celu zapewnienia kompleksowych usług swoim klientom.
Przyjrzyjmy się przez chwilę korzystającym z usług salonu: są to z pewnością osoby dbające o wygląd zewnętrzny, chętnie poddające się zabiegom upiększającym, nie zawsze oznacza to jednak, że jednakowo mocno zainteresowane stanem swojego zdrowia. Jeśli salon świadczy usługi lipolizy i liposukcji, czyli zabiegi mające na celu redukcję lub usunięcie nadmiaru tkanki tłuszczowej, może się zdarzyć, że klienci raczej wybiorą szybki, choć bolesny sposób na pozbycie się nadmiernych krągłości niż zdecydują się na radykalną zmianę nawyków żywieniowych i długotrwałą kurację odchudzającą pod okiem dietetyka.
Z drugiej strony, jeśli wybiorą obie te usługi, czyli poddadzą się najpierw zabiegowi, a potem skorzystają z pomocy dietetyka, żeby zachować zdrową sylwetkę, właściciel salonu kosmetycznego może potraktować to jako zagrożenie konkurencyjne: szczupli klienci nie będą korzystać z lipolizy i liposukcji. Można też zakładać, że osoby korzystające z usług kosmetologa w ogóle dbają o siebie, więc nie mają problemów ze zdrowiem, które skłaniałyby je do skorzystania z usług dietetyka.
Szansa na powodzenie gabinetu jest wówczas, kiedy właściciel salonu kosmetycznego traktuje obecność dietetyka jako czynnik mogący poszerzać grono także jego klientów. Jeśli współpraca przebiega zgodnie, można wypracować taką strategię, aby świadczone przez obie strony usługi były komplementarne. Jeśli jednak każdy myśli wyłącznie o swoim biznesie – szansa na dłuższą współpracę może być nikła.
Każda lokalizacja ma swoje dobre i złe strony. Ważne jednak, aby nie przyjmować niczego za pewnik, bo nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich czynników, które mogą decydować o powodzeniu przedsięwzięcia.
Polecamy także przeczytać: