
Każdego miesiąca naszą firmę odwiedza spore grono dietetyków potencjalnie zainteresowanych współpracą. Większość przyjeżdża już z gotową listą różnych pytań. W przeważającej części są one bardzo podobne, dlatego w niniejszym rozdziale postaraliśmy się je zebrać w jednym miejscu i dokładnie na nie odpowiedzieć.
Mamy nadzieję, że pozwoli to rozwiać także wiele wątpliwości i mitów, które najczęściej rodzą się z nieznajomości realizowanego przez nas projektu
Poniżej prezentujemy listę najczęściej zadawanych pytań dotyczących zasad współpracy z naszą firmą:
Czy muszę posiadać własną działalność gospodarczą?
Tak. Umowa musi zostać zawarta pomiędzy dwoma niezależnymi podmiotami gospodarczymi, dlatego dietetyk musi zarejestrować własną firmę. Jest to na ogół czynność bardzo prosta. Dietetyk może ze strony naszej firmy liczyć na pełną pomoc, począwszy od przygotowania wszelkich formalności, pozyskania ewentualnych dotacji a skończywszy na prowadzeniu całej księgowości.
Na jak długo zawierana jest umowa?
Umowa zawierana jest na czas nieokreślony z 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia. Dietetyk nie ma więc ryzyka, że musi wiązać się z naszą firmą na wiele lat. Jeżeli uzna, że decyzja podjęta przez niego z jakiegoś powodu nie była właściwa, w każdej chwili może zrezygnować.
Z uwagi, że staramy się dbać o wizerunek naszej marki, nasze poradnie nie mogą znikać z dnia na dzień i proces ten musi zostać odpowiednio przygotowany. Stąd pojawia się w umowie 3 miesięczny okres wypowiedzenia. W określonych przypadkach, termin ten może jednak ulec skróceniu. Rozwiązanie umowy nie wiąże się też dla dietetyka z żadnymi dodatkowymi kosztami.
Czy mogę prowadzić gabinet bez wykształcenia dietetycznego?
Niestety obecnie nie ma takiej możliwości. Każda osoba która przystępuje do naszego projektu musi posiadać odpowiednie przygotowanie do prowadzenia takiej działalności. Kilkanaście lat temu, kiedy dietetyka dopiero wchodziła na rynek a dostęp do edukacji w tym zakresie był ograniczony, kryteria ze strony naszego projektu były oczywiście mniej rygorystyczne. Jednak dzisiaj praktycznie wszystkie osoby z "tamtego pokolenia" mają już ukończone studia wyższe, ogromne doświadczenie i należą do najlepszych specjalistów w naszej sieci. Obecnie na rynek wchodzi kilka tysięcy dietetyków rocznie, więc już bardzo rzadko się zdarza by ktoś aplikował do naszego projektu bez wykształcenia. Zawsze jednak doradzamy jak uzupełnić brakujące kwalifikacje aby jak najszybciej móc taką działalnośc prowadzić.
Czy po rozwiązaniu umowy mogę założyć swój samodzielny gabinet?
Celem naszej firmy nie jest szkolenie i promowanie dietetyków do przyszłej działalności w oderwaniu od naszej marki. Poświęcamy ogromną ilość czasu i kosztów, by we właściwy sposób przygotować dietetyka do startu w zawodzie i z tego powodu chcielibyśmy by w przyszłości, kiedy już rozwinie swoją działalność, również wspierał naszą markę a nie działał przeciwko niej. Dlatego od kilku lat z każdym dietetykiem zawieramy umowę lojalnościową na okres 12 miesięcy. Oznacza to, że przez rok po zakończeniu umowy nie może świadczyć on samodzielnych usług dietetycznych w promieniu 100km od dotychczas prowadzonego gabinetu pod naszym logo.
W obliczu ogromnej pomocy jaką dietetyk nieustannie otrzymuje od nas w trakcie całej współpracy, podejmowanie takich decyzji ma obecnie charakter incydentalny. Rezygnowanie z tak ogromnego wsparcia jakie oferuje nasza firma na rzecz samodzielnego i kosztownego zmagania się ze wszystkim problemami i przeciwnościami jest raczej mało prawdopodobne. .
Co się stanie gdy np. zachoruję lub pójdę na urlop macierzyński?
Mamy świadomość że w toku prowadzonej działalności mogą pojawiać się różne sytuacje osobiste które czasowo uniemożliwiają prowadzenie działalności jak dłuższa choroba, urlop macierzyński, wypadek, dłuższy wyjazd zagraniczny, itp. W takich sytuacjach staramy się w stosunku do naszych współpracowników podchodzić z całkowitą wyrozumiałością. Jeżeli nasz współpracownik deklaruje zawieszenie działalności gospodarczej, to również umożliwiamy mu zawieszenie umowy współpracy z naszą firmą, aby w tym czasie nie ponosił żadnych kosztów. Również odwieszenie takiej umowy nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Ile muszę mieć pieniędzy aby założyć gabinet?
Ponad 80% dietetyków uważa, że na uruchomienie własnego gabinetu dietetycznego należy przeznaczyć ok. 20 tysięcy złotych. Składa się na to najczęściej zakup sprzętu pomiarowego, oprogramowania, zrobienie strony internetowej i kilku prostych materiałów reklamowych.
W przypadku naszej sieci, ponad 90% dietetyków nie ponosi żadnych kosztów związanych z przygotowaniem do zawodu, gdyż cała kwota inwestycji pochodzi z zewnętrznych źródeł finansowania. Nasza firma pomaga każdemu dietetykowi znaleźć odpowiednie fundusze a także załatwia za niego wszystkie formalności urzędowe. Jeżeli jednak dietetyk decyduje się na samodzielne sfinansowanie swojego startu w zawodzie, wówczas całkowita suma wdrożenia wraz z całym sprzętem i materiałami mieści się w granicach (ok. 16-17 tyś). W tym przypadku ilość narzędzi, materiałów i rozwiązań jakie dietetyk otrzymuje w tej cenie jest niewspółmniernie wyższa w stosunku do tego co mógłby przygotować samodzielnie w tej samej kwocie. To co składa się na cenę wdrożenia opisane jest w: SYSTEMIE PRZYGOTOWANIA Dla przykładu można obejrzeć w krótkim filmie chociażby jeden z kilkudziesięciu elementów takiego przygotowania, jak: INDYWIDUALNA STRONA INTERNETOWA
Jakie będę mieć koszty bieżące i ile mogę zarobić?
Na tym pytaniu spróbujemy zatrzymać się nieco dłużej, gdyż jak wiadomo temat ten budzi zawsze największe zainteresowanie. Jako firma nie mamy tutaj żadnych tajemnic, nie budujemy żadnych niedomówień, "haczyków", trików marketingowych, itp. Nie chcemy i nie musimy tego czynić, gdyż mamy zbyt znaną i cenioną markę, by psuć takimi działaniami jej dobre imię. Przywiązujemy ogromną wagę do etyki biznesowej i pragniemy być całkowicie transparentni wobec osób które pragną nam zaufać. Mamy świadomość, że wszelkie próby "zamydlania" rzeczywistości nigdy nie wychodzą na dobre i budują w przyszłości tylko niepotrzebne problemy i konflikty. Tymczasem współpracujący z nami od kilkunastu lat dietetycy ufają nam bezgranicznie i jak dotąd nigdy nie zawiedliśmy ich zaufania. W przeciwnym razie nasz projekt mocno by się chwiał, był skonfliktowany i nie cieszył się co miesiąc tak ogromnym zainteresowaniem ze strony nowych grup dietetyków. Warto więc poczytać jak widzą nas nasi DIETETYCY
Jak więc wygladają koszty?
Jak wiadomo, za systematyczne udzielanie tak ogromnego pakietu wsparcia zawodowego przez naszą firmę w całym okresie działalności dietetyk musi ponosić pewne opłaty bieżące. Opłaty te obejmują m.in. dostarczanie nowych narzędzi, rozwiązań, materiałów, nadzór nad działalnością, korzystanie z logo, działania marketingowe, aktualizacje oprogramowania, strony internetowej i wiele innych. Zakres tych działań został szczegółowo omówiony TUTAJ a w ich realizacji bierze udział cały ZESPÓŁ specjalistów. Poniższe koszty w projekcie są więc niczym innym jak zapłatą za ogromny wysiłek i starania kilkunastu osób które każdego dnia pracują na sukces każdego dietetyka.
System opłat jest bardzo prosty i klarowny
Dietetyk ponosi stałą miesieczną opłatę franczyzową w wysokości 227,50 miesięcznie, opłatę za kompleksowe wsparcie biznesowe 738zł miesięcznię (marketing, promocja, reklama, materiały graficzne, inne) oraz 97,50zł za założenie kartoteki każdego nowego konta klienta w bazie naszego systemu, czyli mówiąc najprościej za zarejestrowanie jego imienia i nazwiska (opłata za klienta jest jednorazowa i dożywotnia). Jeżeli więc dietetyk przyjmie w swoim gabinecie 6 nowych klientów w miesiącu to jego opłaty wyniosą 227,50zł + 738zł (opłaty stałe) + 585zł (rejestracje nowych klientów) = 1550,50zł. Natomiast wszystkie pieniądze jakie Ci klienci zostawią w gabinecie w trakcie wszystkich swoich wizyt należą w 100% do dietetyka. Średnio dietetycy przyjmują od kilkunastu do kilkudziesięciu nowych klientów miesięcznie wykonując przy tym dodatkowo 3-4 razy tyle wizyt kontrolnych od których dietetyk nie ponosi już żadnych opłat na rzecz naszego projektu.
Dodatkowymi, niewielkimi opłatami miesięcznymi z jakimi spotka się dietetyk jest system SMS (23,37zł/miesięcznie) oraz wsparcie prawne Inspektora Ochrony Danych Osobowych (20zł/miesięcznie). Każdy dietetyk ponosi również tzw. roczną opłatę marketingową w wysokości 1300zł, płatną raz na rok. Jest to tak naprawdę cały system rozliczeń z naszym projektem.
Jak wygląda to na przykładzie?
Załóżmy, że gabinet dietetyka przyjął w 3 miesiącu działalności 10 nowych klientów oraz wykonał 40 wizyt kontrolnych (to jest aktualna średnia po 3 miesiącach prowadzenia gabinetu). Wpływy z wykonanych usług przy cenniku naszej sieci powinny wynieść 14000zł (10x400zł oraz 40x250zł), z czego dietetyk będzie zobowiązany odprowadzić na rzecz naszego projektu 1008,87zł (opłaty stałe) + 975zł (10 x 97,50) czyli 1983,87zł. Po odliczeniu kosztów współpracy z naszą siecią pozostanie mu 12016,12zł (14000-1983,87).
Oczywiście od kwoty uzyskanych wpływów należy jeszcze odliczyć inne koszty prowadzenia działalności gospodarczej (ZUS, materiały eksploatacyjne, dojazd, wynajęcie gabinetu, itp.) które wahają się średnio na poziomie ok. 2000zł. Średnio każdy dietetyk działający w naszym projekcie może już po kilku miesiącach działalności liczyć na czysty zarobek w wysokości min. 8-9 tysięcy złotych miesięcznie. Wynik taki osiąga blisko 80% dietetyków w 3-6 miesiącu działalności.
Optymalny rozwój finansowy dietetyka zajmuje od 1 do 2 lat. Wówczas zarobki sporej grupy dietetyków zaczynają się na ogół od kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Oczywiście jak to bywa w samodzielnej działalności gospodarczej, ostateczne kwoty zarobków zależne są wyłącznie od osobistego zaangażowania dietetyka w rozwój swojej działalności.
Jak długo trzeba rozkręcać gabinet, by zaczął przynosić zyski?
To, kiedy gabinet uzyska rentowność będzie uzależnione wyłącznie od osobistego zaangażowania dietetyka w swoją pracę. Żaden biznes nie zapewni sukcesu jeżeli się w niego nie zaangażujemy na 100%. W pierwszym etapie działalności istotna będzie przede wszystkim umiejętność sterowania kosztami działalności a także dokładne realizowanie otrzymanych instrukcji.
Ponad 90% dietetyków którzy starają się wdrażać przygotowane zalecenia i jednocześnie mają umiejętność rozgraniczania finansów firmowych od osobistych notuje zyski praktycznie od pierwszego miesiąca działalności.
Bardzo często możliwość uzyskania wysokich zarobków przez dietetyków jest poddawana w wątpliwość. Dzieje się tak dlatego, że większość osób opiera swoje spostrzeżenia na własnych doświadczeniach z dietetyką lub kieruje się opiniami zasłyszanymi w internecie. Jak najbardziej mamy świadomość, że ponad 80% gabinetów indywidualnych nie potrafi wygenerować przychodu wyższego niż 2 tyś złotych, ale nie jest to efekt "trudnego rynku" ale niewłaściwego przygotowania do prowadzonej działalności. To właśnie z tego powodu został stworzony specjalny system przygotowania zawodowego aby takich kłopotów unikać. Wyniki naszych gabinetów nie są żadną tajemnicą i bardzo chętnie je prezentujemy "na żywo" podczas spotkań z dietetykami.
Czy szkolenie przygotowujące do zawodu jest płatne?
Zasadnicze szkolenie przygotowujące do startu w zawodzie trwa 3 dni i dietetyk nie ponosi za nie żadnych kosztów. Dodatkowo dietetyk otrzymuje komplet wszystkich materiałów merytorycznych i pokazowych. Podczas szkolenia zapewnione jest całodzienne wyżywienie, napoje, desery i nielimitowane przerwy kawowe. Jedynym dodatkowym kosztem w trakcie szkolenia są 2 noclegi, które dietetyk może wykupić sobie samodzielnie w dowolnym hotelu.
Na jakim programie do układania diet będę pracować?
Z uwagi na konieczność zapewnienia odpowiedniej jakości świadczonych usług, nasza sieć poradni nie korzysta z żadnych programów dietetycznych dostępnych na rynku. Posiadamy własny niezależny system oprogramowania PROFI DIET który jest obecnie najbardziej złożonym i zaawansowanym systemem na rynku. (OPINIE o premierze najnowszej wersji PD III). Projekt ten jest realizowany od kilkunastu lat wyłącznie przez nasz wewnętrzny zespół informatyczny. Pierwsza wersja naszego programu powstała już w roku 2003. Wówczas był to jedynie program do układania diet. Dzisiaj Profi Diet to ogromna platforma rozmaitych rozwiązań informatycznych której zadaniem jest wsperanie dietetyka nie tylko w obszarze układania zaawansowanych technicznie jadłospisów ale także złożonych działań marketingowych, reklamowych a nawet prawnych.
Czy będę mieć dowolność w układaniu diet?
Jako firma w żaden sposób nie ingerujemy w działalność dietetyka. Każdy specjalista w naszym projekcie układa takie programy żywieniowe jakie uważa za właściwe dla swoich klientów. Jako firma dostarczamy jedynie narzędzie za pomocą których dietetyk może układać dowolne diety w zależności od rodzaju problemu, upodobań czy przekonań własnych lub swoich klientów. Dowolność ta dotyczy nie tylko samych diet ale także publikowania wielu innych materiałów edukacyjnych jakie może otrzymać klient.
Czy muszę sprzedawać jakieś suplementy lub inne towary?
Nasza sieć poradni zajmuje się wyłącznie świadczeniem usług dietetycznych. Nie posiadamy w swojej ofercie żadnych towarów handlowych, w tym suplementów, produktów żywnościowych czy urządzeń. Również w żaden sposób nie przyczyniamy się do reklamowania czy lokowania jakichkolwiek produktów, mimo, że od różnych firm w Polsce każdego dnia otrzymujemy przynajmniej kilka propozycji współpracy. Prowadzimy wyłącznie usługi poradnictwa dietetycznego!
Pragniemy jednak nadmienić, że jednocześnie nie blokujemy naszych dietetyków w tego typu działaniach. Jeżeli któryś z nich chciałby w swoim gabinecie jakiś produkt sprzedać czy polecić, jest to jego indywidualna decyzja. Jako firma w ten temat nie ingerujemy, pod warunkiem, że jego działania nie szkodzą naszej marce.
Czy mogę prowadzić poradnię w dwóch różnych miastach i czy wiąże się to z dodatkowymi kosztami?
Każdy dietetyk może działać w różnych lokalizacjach i nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami ze strony naszego projektu. Najczęściej dietetycy przyjmują maksymalnie w 2-3 miejscowościach, gdyż większa ilość gabinetów z wielu powodów jest już nieuzasadniona. Nie mniej jednak, każda z nowych lokalizacji zgłoszonych przez dietetyka musi uzyskać zgodę naszej firmy.
Czy mogę np. prowadzić szkolenia lub współpracować z innymi firmami bez zgody firmy?
Tak. W żaden sposób nie ograniczamy dietetyka w działalności która może przynieść korzyści w jego rozwoju zawodowym lub dodatkowo wspomóc go finansowo. Nie mogą być to jednak działania, które szkodzą wizerunkowi marki.
Czy muszę uczestniczyć w płatnych szkoleniach organizowanych przez firmę?
Nasza firma posiada tylko jedno obowiązkowe spotkanie, które odbywa się raz do roku. Jest to ogólnopolski zjazd naszej sieci który jest doskonałą okazją do wzajemnego spotkania, inspiracji, wysłuchania ciekawych wykładów oraz wymiany doświadczeń zawodowych. Ponadto nasza firma organizuje co roku jeszcze wiele innych szkoleń, jednak udział w nich ma charakter dobrowolny.
Jak można skontaktować się z firmą w celu nawiązania współpracy?
Z naszą firmą można kontaktować się w dowolny sposób: telefonicznie, mailowo lub poprzez specjalny formularz kontaktowy. W pierwszym kontakcie preferujemy szczególnie FORMULARZ KONTAKTOWY który pozwala nam bardzo szybko zapoznać się z aktualną sytuacją osoby zainteresowanej naszym projektem a także dokładniej przygotować się do rozmowy.
Po otrzymaniu ankiety, w pierwszej kolejności staramy się z naszym potencjalnym kandydatem skontaktować telefonicznie w dogodnym dla niego terminie aby wstępnie wyjaśnić różnego rodzaju pytania i wątpliwości. Jeżeli dietetyk wyrazi wstępne zainteresowanie naszym projektem wówczas staramy się umówić na całkowicie niezobowiązujące spotkanie biznesowe aby już bardzo szczegółowo i konkretnie wyjaśnić szczegóły naszego projektu.
Dlatego wszystkich chętnych którzy chcieliby poznać nasz projekt serdecznie zapraszamy do siedziby naszej firmy :). Osoby zainteresowane obserwacją naszego projektu zapraszamy także do polubienia naszego FACEBOOK-a i śledzenia bieżących wydarzeń naszej firmy. Ciekawym wsparciem merytorycznym dla osób pragnących założyć własny gabinet mogą być również nasze ARTYKUŁY oraz PORADNIK AUDIO
Jeżeli masz jeszcze inne pytania niż te na które staraliśmy się odpowiedzieć powyżej, możesz je skierować na: KONTAKT
Zapraszamy też do obejrzenia FOTORELACJI z życia naszej firmy. Będzie nam miło gościć Państwa w naszej siedzibie. Serdecznie zapraszamy :)