Plan szkolenia zawodowego. Spis treści
W poprzednim artykule na naszym blogu prezentowaliśmy ogólny schemat przygotowania dietetyka do startu w naszym projekcie. Kontynuując ten temat przedstawimy dzisiaj jak wygląda najważniejszya zarazem ostatni punkt przygotowania dietetyka do startu czyli indywidualne szkolenie zawodowe. Ten etap jest ostatnim punktem przygotowania dietetyka w naszym projekcie, który daje mu pełnoprawną przepustkę do budowania osobistego sukcesu. Plan naszego szkolenia nieustannie ewoluuje i praktycznie z miesiąca na miesiąc jego forma i tematyka jest udoskonalana i rozszerzana. Jak to wygląda obecnie? Postaraliśmy się przygotować to w formie tradycyjnego spisu treści, aby przekazać jak obecnie plan takiego szkolenia wygląda w praktyce.
Prezentacja firmy. Omówienie elementów wsparcia zawodowego dla dietetyków
Nauka obsługi i zarządzania własną stroną internetową oraz wybranymi obszarami swojej działalności
- zarządzanie gabinetami
- prowadzenie poradni on-line
- zarządzanie kalendarzem wizyt (programowanie kalendarza)
- vademecum – możliwość korzystania z prezentacji multimedialnych, publikacji, materiałów zamieszczanych w bibliotece
- forum dyskusyjne – dyskusje z wewnętrzną społecznością
- prowadzenie bloga
- prowadzenie poczty firmowej
- korzystanie z pomocy wirtualnego menedżera
- prezentacja narzędzi do analizowania statystyk swojej działalności
- omówienie zasad kontaktu z działem informatycznym, graficznym i biurem marketingu
- zdalna pomoc techniczna
- zapoznanie się z oprogramowaniem do działań marketingowych (budowanie bazy partnerów biznesowych, obsługa kart rabatowych, partnerskich)
- prezentowanie certyfikatów, wyróżnień dyplomów
- tworzenie wizytówek w google, opisy SEO
- indywidualizacja treści na stronie internetowej
- wykorzystanie gadżetów i materiałów reklamowych
- zarządzanie danymi osobowymi. Instrukcje, narzędzia informatyczne
- zasady promowania poradni z wykorzystaniem mediów społecznościowych
Akcje promocyjne i eventowe
- czemu służą, rodzaje, skuteczność
- wyposażenie i reklama stanowiska promocyjnego
- zasady kierunkowania akcji promocyjnych
- prezentacja systemu oprogramowania do celów marketingowych
- zasady wprowadzania danych i wyboru norm
- interpretacja wyników na akcjach promocyjnych
- metody transferu klientów z akcji promocyjnych do gabinetu dietetyka
Zasady wykorzystania różnych nośników reklamowych
- strona internetowa (sposoby zwiększania widoczności i skuteczności działania)
- ulotki reklamowe
- banery reklamowe
- plakaty
- reklama prasowa
- karty rabatowe
- współpraca z partnerami biznesowymi
- prelekcje
- reklama w mediach społecznościowych
Zasady umawiania wizyt w gabinecie dietetycznym
- prezentacja oferty i cennika klientom
- zasady etykiety telefonicznej
- umawianie wizyt przez recepcję
- umawianie wizyt bezpośrednio w gabinecie
- umawianie wizyt drogą elektroniczną
- umawianie wizyt drogą mailową
- umawianie wizyt poprzez kalendarz interaktywny strony internetowej
- zasady zachowania w trudnych sytuacjach
Wizerunek i zachowanie dietetyka
- zasady zachowania w gabinecie dietetycznym
- ubiór i organizacja stanowiska pracy
Zasady prowadzenia pierwszej wizyty
Cz1. Zbieranie wywiadu w celach diagnostycznych
- wykonanie badań pomiarowych
- zasady zbierania wyników pomiarowych z wykorzystaniem zalecanego sprzętu
- prezentacja oprogramowania do badań pomiarowych Profi Diet
- zasady ustalania częściowych lub końcowych celów terapii
- symulacja przebiegu terapii i ustalania realnych prognoz terapii z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania Profi Diet
- zbieranie szczegółowego wywiadu żywieniowego
- zbieranie informacji uzupełniających w zakresie żywienia i stylu życia
- prezentacja i nauka oprogramowania diagnozującego stan odżywienia pacjenta
- zbieranie danych dotyczących stanu zdrowia
- informacje o przebytych i obecnych chorobach
- informacje o występujących stanach alergicznych i nietolerancjach pokarmowych
- zasady prawidłowego zlecania badań laboratoryjnych
- prezentacja i nauka oprogramowania wspomagającego edukację pacjenta
- prezentacja oprogramowania do rejestrowania i zlecania badań laboratoryjnych
Cz.2 Zbieranie informacji na potrzeby przygotowania programu żywieniowego
- zasady ustalania i rozkładania godzin posiłków
- zasady ustalania praktycznej strony odżywiania (dopasowanie posiłków do stylu życia pacjenta)
- rozkład energetyczny posiłków w ciągu dnia
- ustalanie preferencji i upodobań konsumenckich
- ustalanie norm żywieniowych i priorytetów terapeutycznych
- prezentacja oprogramowania do realizacji w/w zadań
Prezentacja programu żywieniowego dla pacjenta
- interpretacja wyników pomiarowych z omówieniem realnych prognoz terapii
- omówienie najważniejszych błędów żywieniowych i zagrożeń zdrowotnych z wykorzystaniem prezentacji graficznej
- interpretacja badań laboratoryjnych
- przygotowanie materiałów edukacyjnych
- szczegółowe omówienie przygotowanego jadłospisu
- omówienie zasad wykorzystania zamienników produktów z wykorzystaniem książki zamienników produktów
- przygotowanie zadań wsparcia psychologicznego
Zasady prowadzenia wizyt kontrolnych
- zasady prawidłowego interpretowania wyników pomiarowych
- wyznaczanie dalszych kroków terapeutycznych
- zasady korygowania planów żywieniowych
- prezentacja i omówienie indywidualnej strefy pacjenta Body7
- prezentacja zasad integracji oprogramowania ze strefą pacjenta Body7
Praktyczne wdrożenie marketingu rekomendacji
Zakończenie oraz przekazanie materiałów szkoleniowych