Dlaczego warto inwestować w markę?
Kiedy w roku 2007 próbowaliśmy nieśmiało tworzyć nasz mały zespół dietetyków rozproszonych w kilku miejscach Polski, nikt nie przypuszczał, że dekadę później staniemy się największą siecią placówek dietetycznych skupiającą blisko 400 gabinetów w całym kraju.
Na początku nikt nie chciał z nami tworzyć marki. Większość podchodziła sceptycznie, uważała, że mamy świetne narzędzia i tyle. Chętnie by z nich skorzystało, ale działanie pod jakimś logo? Lepiej zdecydowanie samemu! Mieliśmy wówczas nie lada wyzwanie, by przekonać sceptyków, że w niedalekiej przyszłości realia rynkowe mogą się zmienić i to co dzisiaj uważają za dziwne, za kilka lat będzie kluczem do przetrwania. I wszystko wskazuje, że te prorocze słowa się spełniły.
Dzisiaj, nasza marka postrzegana jest jako synonim bezpieczeństwa, jakości i gwarancji przetrwania w zawodzie. W tym roku odnotowaliśmy największe zainteresowanie naszym projektem w historii całej naszej działalności. W najlepszych latach rozkwitu (2011-2015) na działalność pod naszym logo decydowało się średnio 20-30 dietetyków rocznie. Tymczasem tylko w tym roku do naszej sieci przystąpi blisko 50 nowych osób! W poprzednich latach każdego miesiąca przygotowywaliśmy średnio 2-3 osoby do startu w zawodzie. W tym roku, rzadko kiedy zdarza się by na kursie wdrożeniowym szkoliło się mniej niż 6 osób miesięcznie. Co więcej, tylko w najbliższych miesiącach (październik, listopad) szkolić się będzie 25 nowych dietetyków. Równie aktywnie zapowiada się grudzień jak również nie brakuje zapisów na styczeń i luty 2018. Bardzo ciekawy jest również fakt, że co trzeci dietetyk trafiający do naszego projektu to osoba która często od wielu lat prowadzi już własny gabinet dietetyczny, a mimo to decyduje się z nami na współpracę. Pytani przez nas, dlaczego? Odpowiadają: ze względu na ogromną rozpoznawalność marki, doskonałe recenzje, unikalne narzędzia i gwarancję powodzenia w zawodzie.
Ogromne zainteresowanie naszą marką nie jest dziełem przypadku. Na taki wynik bardzo ciężko pracowaliśmy przez ostatnie kilkanaście lat. Musieliśmy nie tylko stworzyć bardzo zaawansowany i unikalny system rozwiązań, ale także zbudować jakość, zaufanie i dać poczucie bezpieczeństwa. To wszystko powoduje, że wskaźnik niepowodzeń w naszej sieci, w przypadku osób chcących pracować i ambitnie się rozwijać jest praktycznie równy zeru. Mamy świadomość, że w dobie ogromnego rozdrobnienia rynku i mocno pogarszającej się jakości usług dietetycznych, coraz więcej osób szuka unikalnych i ciekawych rozwiązań, które pozwolą nie tylko szybko zaistnieć w zawodzie, ale także uzyskać widoczną przewagę nad konkurencją i stworzyć sobie perspektywy na przyszłość. I bez wątpienia ostatni rok naszej działaności pokazuje, że takich osób na pewno będzie przybywać.
Naszą misją jest przede wszystkim budowanie całego systemu rozmaitych rozwiązań które mają dietetykowi zapewnić przetrwanie na rynku. Zdarza się, że wielu dietetyków skreśla nasz system wsparcia zanim go w ogóle pozna, sugerując się opiniami innych osób czy celowo działającej konkurencji. Wiele osób tworzy sobie własne wyobrażenia na nasz temat i zupełnie niepotrzebnie przekreśla czasami ciekawe szanse na przyszłość. Spotkanie z naszą firmą jest całkowicie niezobowiązujące, nikogo nie nakłaniamy do czegokolwiek, spotkanie z nami nic nie kosztuje i na nikogo się nie obrażamy, komu nasz projekt nie odpowiada. Niejednokrotnie mamy osoby które do nas wracają po 3-4 latach od pierwszej rozmowy. Wówczas nie miały pewności, więc spróbowały inaczej. Po latach przekonują się, że był to niestety błąd.
Uważamy, że każdy kto próbuje tworzyć sobie perspektywy w tym zawodzie i uzyskać stabilność na długie lata na pewno powinien wszystko dokładnie sprawdzić, aby nic co cenne go nie ominęło. Bardzo chętnie każdego naszego potencjalnego współpracownika zawsze zachęcamy, by przed spotkaniem z naszą firmą dokładnie zapoznał się z ofertami wszystkich naszych ewentualnych konkurencji, aby mieć później obraz w czym tkwią różnice.
Od blisko roku notujemy także ogromne zainteresowanie naszym projektem dietetyków którzy są pracownikami innych sieci franczyzowych, a często nawet jej franczyzobiorcami. Takie „migracje” szczególnie nas cieszą, gdyż jednoznacznie pokazują jak jesteśmy postrzegani na rynku usług dietetycznych. To pokazuje, że udało nam się wypracować nie tylko ogromną przewagę nad pojedynczymi dietetykami ale również wiedziemy zdecydowany prym w rywalizacji marek. Na rynku biznesowym bardzo rzadko się zdarza by osoba działająca w jednym systemie franczyzowym przechodziła do innego. Na ogół jeżeli ktoś „odrywa się” to próbuje z zebranym doświadczeniem działać raczej samodzielnie. A jednak wielu na ten krok się nie decyduje i widzi dla siebie inne perspektywy.
***
Jeżeli uważasz, że jesteś osobą która przed podejmowaniem ważnych decyzji życiowych stara się wszystko dokładnie sprawdzić i przeanalizować, to chętnie przedstawimy Ci również naszą firmę. Jeżeli nawet z jakiegoś powodu nasz projekt Ci się nie spodoba, to na pewno takie spotkanie bardzo Cię wzbogaci o kolejne cenne doświadczenie.
Inne przydatne informacje:
Polecany artykuł: Dietetyk we franczyzie. Jak nie wpaść w pułapkę?
Polecane podcasty: